پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181912
مذاکره مستقيم ايران با سازندگان هواپيما
تاریخ انتشار : 1394/04/01 19:06:30
نمایش : 1814
وزير راه و شهرسازي گفت: در سفر اخير به پاريس که به دعوت رسمي دولت فرانسه انجام شد براي نخستين بار با سازندگان هواپيماهاي مختلف و نيز صنعت هوانوردي جهان به صورت مستقيم مذاکرات خود را انجام داديم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزير راه و شهرسازي روز دوشنبه در حاشيه مراسم آغاز به کار عمليات احداث آزادراه آبيک ـ چرمشهر، گفت: در سفر اخير به پاريس که به دعوت رسمي دولت فرانسه انجام شد براي نخستين بار با سازندگان هواپيماهاي مختلف و نيز صنعت هوانوردي جهان به صورت مستقيم مذاکرات خود را انجام داديم.

عباس آخوندي افزود: سن ناوگان هوايي کشور هم اکنون به حدود ۲۰ سال رسيده و طي ۱۰ سال آينده به ۳۰ سال افزايش خواهد يافت، هرچند که در سال هاي اخير با تلاش دست اندرکاران سن ناوگان را دو سال کاهش داديم.

وي تصريح کرد: تحريم هاي ناعادلانه سبب شد که در اين مدت تنها هواپيماهاي دست دوم خريداري کنيم در حالي که نوسازي ناوگان هوايي کشور امروز بسيار ضروري است.

وي با بيان اينکه در نمايشگاه هوايي پاريس براي نخستين بار با عرضه کنندگان صنعت هوانوردي وارد مذاکره شديم، افزود: در اين نمايشگاه با سازندگان هواپيما هاي کوتاه برد که مي توانند در بين ۶۰ فرودگاه کشور پروازهاي خود را انجام دهند، وارد مذاکره شديم و با سازندگان هواپيماهاي با برد متوسط و بلند قاره پيما مذاکرات خوبي را انجام داده ايم.

وي ادامه داد: همه سازندگان هواپيما و تجهيزات هوانوردي استقبال خوبي از اين مذاکرات داشتند و مقدمات کار را فراهم کرديم تا همزمان با مذاکرات گروه هاي ديپلماتيک با گروه ۱+۵ بتوانيم از اين شرايط مناسب استفاده کنيم.

وي با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت هاي فرانسوي در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل ريلي و زيرساخت هاي شبکه راه آهن کشور، اظهار داشت: در اين سفر با برخي از شرکت هاي فرانسوي براي نوسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي نيز مذاکراتي انجام شد که اميدواريم مقدمات توسعه تجارت بين المللي را براي کشور فراهم کند.

آخوندي گفت: اطلاعات جامع شرکت هاي غربي در خصوص بازارهاي ايران نشان مي داد اين شرکت ها از ظرفيت هاي بازار ايران به خوبي مطلع هستند و بخش دولتي فرانسه نيز از توسعه مناسبات دو کشور استقبال خوبي داشتند.

وي در خصوص آزادراه آبيک ـ چرمشهر افزود: طبق قراردادي که با قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا منعقد شده اين آزادراه طي چهار سال آينده تکميل مي شود اما اميدواريم که با هزينه ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ ميليارد توماني اين آزادراه زودتر از موعد مقرر به پايان برسد.

وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: در تلاش هستيم با توسعه شبکه آزادراهي و بزرگراهي، راه هاي کشور را به شبکه جاده اي کشورهاي همسايه متصل کنيم تا بتوانيم از مزيت هاي ايران در بخش ترانزيت کالا و مسافر بيش از پيش استفاده کنيم.

آخوندي در پايان گفت: به همين منظور احداث آزادراه تبريز ـ مرند، مشهد ـ نيشابور ـ سبزوار، آزادراه آبيک ـ چرمشهر، آزادراه بروجرد به خرم آباد و آزادراه مشهد به قوچان را آغار کرده ايم و اميدواريم طي چهار سال آينده آزادراه ۲۳۰۰ کيلومتري کشور به دو برابر افزايش يابد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html